فناوری های نوین

تست خانگی ردیابی تومور مغزی از راه رسید



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، هدف از این پژوهش توسعه آزمایشی ساده است که بیماران می توانند در خانه از آن استفاده کنند. تحقیق مذکور تومورهای تهاجمی را هدف می گیرد که عود می کنند. این نوع تومور سالانه به مرگ ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان منجر می شود.

هرچند گاهی اوقات بازگشت تومور پس از درمان اصلی اجتناب ناپذیر است اما زمان غیرقابل پیش بینی ظهور آن، تشخیص زودهنگام آنها را دشوار می کند و منجر به پیش آگهی ضعیف می شود.

محققان معتقدند تست جدید که با استفاده از نیشتر به انگشت انجام می شود، زندگی هزاران نفر در سراسر جهان را بهبود می دهد.

گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت با بودجه هیات تحقیقات پزشکی این پژوهش را رهبری و با همتایانشان در دانشگاه شفیلد همکاری کردند.

پژوهشگران هم اکنون روی توسعه تست های جریان جانبی تمرکز کرده اند که قادر به ردیابی مولکول هایی مختص تومور در خون هستند و به این ترتیب نشانگری زودهنگام از عود کردن بیماری را فراهم می کنند.

نمونه های اولیه چنین تستی به عنوان یک پروژه و قبل از آنکه پژوهش وارد فاز بالینی شود، در حال توسعه هستند. این فناوری برای ردیابی سرطان هایی مانند گلیوبلاستوما(GBM) به کار خواهد رفت که بدترین نوع تومور مغزی است.

فیلیپ ویلسون پروفسور این دانشگاه می گوید: تومورهای مغزی هنگام تشخیص زودهنگام با کمک داروهای موجود قابل مدیریت هستند اما متاسفانه عود کردن آنها یک چالش است و برخی به سرعت و تهاجمی تر بیمار را گرفتار می کنند. اگر فرد ۶ ماه پس از درمان ام آر ای انجام دهد ممکن است تا طی این زمان مدت زیادی از عود کردن تومور گذشته باشد اما تست جدید به بیماران کمک می کند در خانه و به راحتی و همچنین با روشی ارزان بر بیماری شان نظارت داشته باشند. ما امیدواریم که این نوع تست برای ردیابی انواع دیگر سرطان نیز به کار رود و به نجات جان میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا